Aikuisten yleisurheilu

Ahkerassa vuodesta 2010 lähtien

Aikuisten yleisurheiluryhmissä voit harrastaa kuntoliikuntatavoittein. Toiminta tarjoaa mahdollisuuden osallistua myös kilpailutoimintaan.

Toiminnassa on ollut mukana niin yleisurheiluun ensimmäistä kertaa tutustuvia kuin myös lajin entisiä huippu-urheilijoita. Eli aikuisten yleisurheiluryhmässä ei ole tasovaatimuksia - hölkkäkunnolla pärjää hyvin. Pikajuoksuryhmässä on hyvä olla säännöllistä liikunnallista aktiivisuutta, mutta myös siihen voi osallistua tuntematta lajia syvemmin.

Käymme läpi yleisurheilulajeja ja harjoitamme ominaisuuksia monipuolisen aktiivisen tekemisen kautta. juoksut, hyppääminen, heittäminen monipuolisesti aktiivisen tekemisen kautta.

Ryhmät

1) Aikuisten yleisurheilutreenit

Syksy 2018- kevät 2019:

  • Keskiviikkoisin klo 18.00-19.30 Urheilukeskuksessa.
  • 180 € hallikausi + 30 € Ahkeran jäsenmaksu 2019
  • kausi loppuu ke 15.5. (kesän treenit alkavat ke 5.6.)

Kesä 2019:

  • kesän treenit ke 5.6. - 7.8. klo 18:30-20:00 Radiomäen kenttä
  • yhteensä 10 kertaa
  • hinta 85 €
  • ilmoittautuminen alkaa vk. 11

Monipuolisesti kaikkia ominaisuuksia ja lajeja. Verrattavissa nuorten yleisurheilukouluun. Hyvää kuntoliikuntaa ja treeniä yleisurheilijan harjoitteluun perustuen.

Vaihteleva alkuverryttely - Lajiosio - Laji/Fysiikkaosio - Loppuverryttely

2) Aikuisten pikajuoksuryhmä

  • kesän treenit ma 3.6. - 5.8. klo 18:30-20:00
  • yhteensä 10 kertaa
  • hinta 85 € (ei sisällä Ahkeran jäsenmaksua, eikä sitä tarvitse välttämättä maksaa tähän ryhmään)

Juoksutaidon kehittämistä pikajuoksu keskiössä (vauhti, taloudellisuus) sekä niihin liittyviä ominaisuuksia (nopeus, voima, ketteryys, liikkuvuus).
Sopii aikuisten yleisurheilukoululaisille tai Ahkeran juoksukoululaisille ekstra treeniksi, sekä omasta treeni/harrastustaustasta riippumatta viikon nopeus/voima harjoitukseksi.

Pikajuoksuryhmän treeniteemat

  • 3.6. Juoksutekniikka, pikaviesti ja intervalleja viestivaihdoin
  • 10.6. Nopeus, keskivartalo- ja lantiovoima
  • 17.6. Lyhyet mäkivedot
  • 24.6. Kiihdytykset, kuntopallon heitot
  • 1.7. Juoksutekniikka, nopeus
  • 8.7. Mäkiloikat, -hyppelyt ja -juoksut
  • 15.7. Intervallit, lihaskunto/voima (jalat)
  • 22.7. Nopeus, keski- ja ylävartalovoima
  • 29.7. Nopeuskestävyys
  • 5.8. Juoksutekniikka, pikkuaidat ja nopeus

Harjoituksiin sisältyy myös monipuolisia alkuverryttelyjä ja liikkuvuusharjoittelua

Harjoituksiin mukaan

Sään mukainen ulkoliikuntavarustus, juomapullo, lenkkikengät ja päähine. Kylmällä kelillä nilkat suojassa. Sisäharjoituksissa puhtaat lenkkarit sekä shortsit/trikoot/verkkarit.

Ohjaaja

  • Aikuisten yu-ryhmä: Moniottelija Petra Pohjola, kesä 2019: pikajuoksija Sanna Erkinheimo
  • Aikuisten pikajuoksu: Pikajuoksija Sanna Erkinheimo

Ilmoittautuminen ja lisätiedot