Tuntikuvaukset

Pilates

"Pilates on Joseph Pilateksen 1900 - luvun alussa kehittämä kehonhallintamenetelmä. Pilateksen tavoitteena on auttaa meitä jokaista käyttämään kehoamme tasapainoisesti ja taloudellisesti. Pilates -harjoitteet vahvistavat syviä, hyvää ryhtiä, ylläpitäviä lihaksia ja laji sopii kaikille, niin aloitteleville kuntoilijoille kuin aktiiviliikkujillekin."

Lihaskunto

Naisille ja miehille tarkoitettu ryhmä, joka sopii kaiken kuntoisille ja ikäisille liikkujille. Tunnilla kehitetään lihaskuntoa sekä lihaskestävyyttä. Tunnin aikana käydään tärkeimmät lihasryhmät läpi omaa kehonpainoa, käsipainoja, voimatankoja sekä step-lautaa apuna käyttäen. Tunti sisältää alkulämmittelyn ja loppuverryttelyn.

Äijätreeni

Pelkästään miehille suunnattu jumpparyhmä, joka sopii kaiken kuntoisille ja ikäisille äijille. Vaihtuvilla teemoilla pidetään aerobisesta kunnosta ja lihaskunnosta huolta. Välineinä oman kehon lisäksi voivat olla mm. kepit, käsipainot, voimatangot, kahvakuulat sekä step-laudat.

Step-aerobic

Vanhaa kunnon askellusta lattialla ja laudalla. Teemoja, tanssillisuutta ja sykkeennostoa. Askelsarjoja, lihaskunto-osuus ja erilaisia kunto-osioita. Tunti sisältää alkulämmittelyn ja loppuverryttelyt. 

Kahvakuula

Kahvakuulalla harjoittelu on toiminnallista ja vauhdikasta koko kehon treenausta. Kahvakuula on erittäin monipuolinen harjoitusväline jonka avulla voi lisätä voimaa, nopeutta, kestävyyttä ja tasapainoa. Ahkeran kahvakuulatunnit sopivat kaikille! Tunnin tehokkuuden voi valita kahvakuulan painoa vaihdellen.

HIIT-treeni

HIIT-harjoittelussa suoritetaan lyhyt korkean intensiteetin harjoitus, jonka jälkeen suoritetaan lyhyt matalan intensiteetin harjoitus. Tätä tehdään toistuvasti kunnes virta hyytyy koneesta. Tunnin kesto 60 minuuttia, sisältäen alku- ja loppuverryttelyt. Haastava tunti.

Jooga

Jooga -tunnilla sekä vahvistamme että poistamme turhia jännityksiä koko kehosta jooga-asanoiden ja hengitysharjoitusten avulla. Harjoittelun myötä kehität myös stressinhallintaa ja mielenhallintaa. Tunti kootaan tietyn teeman ympärille, joka voi vaihdella harjoituksesta toiseen. Ota mukaan lämmintä vaatetta ja oma matto, jos sellainen löytyy.

Lavis

Lavis-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.